Studenten ROC van Twente

‘Op een dag is het tijd voor…’ Expo in Enschede

Veel bekende reclamecampagnes zijn in het verleden bedacht en gemaakt in Enschede en omgeving. Zoals ook voor onze eigen Grolsch. ROC-studenten lieten zich hierdoor inspireren en creëerden hun eigen campagnes voor ons trotse biermerk. De expositie van de resultaten hiervan vindt plaats op een passende plek: daar waar nu de promotiecampagnes voor de stad Enschede worden bedacht.

Reclameman Bert Kroondijk inspireerden de ROC-talenten met een verhaal hoe de reclame en grafische industrie in Enschede, die een enorme vlucht nam door het sluiten van de vele textielfabrieken en in het bijzonder Stoomweverij De Nijverheid.

Designers, lithografen, fotografen en andere creatieven zochten hun heil in deze ‘nieuwe’ bedrijfssector. Bij het fameuze reclamebureau De Zuil, andere bureaus of gewoon zelfstandig. Het mondde uit in een booming nieuwe industrie, die in de wijde omgeving (ook over de grens) voor veel nieuwe arbeidsplaatsen zorgde.

De expositie toont de conceptuele en creatieve invalshoeken van de diverse ROC-studenten op het Grolsch-merk binnen het huidige ‘bierlandschap’. Uitgewerkt in grafische ontwerpen, animaties, video en meer.
Ook benieuwd hoe de studenten hét biertje uit Enschede aan de man en vrouw zouden brengen? Kom kijken!

En als je er toch bent… er valt ook nog veel vakmanschap en meesterschap aan creatief reclamewerk te bewonderen.

Meer info over de opleiding Mediavormgever bij ROC van Twente. 

Het ‘Janninkshuis’ is nu het kantoor van Enschede Promotie, waar een enthousiast team zich inzet om met veel creatieve campagnes bezoekers naar onze mooie stad te trekken.
Zoals bijvoorbeeld via deze website.

Programma van Studenten ROC van Twente

Tijd Locatie